公益社団法人 日本設計工学会JAPAN SOCIETY FOR DESIGN ENGINEERING
|
学会誌『設計工学』 Vol.57,No.4 2022
CONTENTS
特集: インストラクショナルデザインとコロナ禍以降の教育
Special Issue: Instructional Design and Education for Post COVID-19
解説/Explanations インストラクショナルデザインとコロナ禍以降の大学教育
Instructional Design for Post COVID-19 Higher Education
鈴木 克明
Katsuaki SUZUKI
155 学びあいの方略としてのインストラクショナルデザイン(自己調整学習者を育成するスタディスキル科目とピアチュータリング)
Instructional Design as a Strategy for Peer Learning (Study Skills Course and Peer Tutoring for Developing Self-Regulated Learners)
市川 尚
Hisashi ICHIKAWA
160 ポストコロナのロボットコンテスト UNIVERSAL ROBOTICS CHALLENGE と ARCSモデル
Post-Corona Robotics Contest UNIVERSAL ROBOTICS CHALLENGE and ARCS Model
椋浦 一哉
Kazuya MUKUURA
166 IDとロボットの設計
Instructional Design and Robot Design
二井見 博文
Hirofumi NIIMI
172 論文(J-STAGEに掲載)/Paper (Published in J-STAGE) 小型クラゲ駆除を目的とした自律型水中ロボットの開発および駆除装置の性能評価
Development of Autonomous Underwater Vehicle for Small-size Jellyfish Extermination and its Evaluation
安 鍾賢
筑紫 彰太
安川 真輔
園田 隆
Jonghyun AHN
Shota CHIKUSHI
Shinsuke YASUKAWA
Takashi SONODA
181
公益社団法人 日本設計工学会 〒169-0073 東京都新宿区百人町2丁目22−17 Tel. 03-5348-6301 Fax. 03-5348-6280 |
JAPAN SOCIETY FOR |