公益社団法人 日本設計工学会JAPAN SOCIETY FOR DESIGN ENGINEERING
|
学会誌『設計工学』 Vol.51,No.9 2016
CONTENTS
特集: 大学におけるPBL教育及びチームワーク力の強化を目指す教育事例
Special Issue: Problem-based Learning and Team-building Education in Universities
解説/Explanations 正課内外におけるプロジェクト型学習の効果と問題点
Effects and Problems of Project-based Learning in A Regular Subject and An Extracurricular Activity
山川 聡子
山田 和明
横田 祥
Satoko YAMAKAWA
Kazuaki YAMADA
Sho YOKOTA
599 工学院大学における機械系学科の導入教育
Introductory Education to Mechanical Departments of Kogakuin University
濱根 洋人
立野 昌義
大石 久己
久保木 功
Hiroto HAMANE
Masayoshi TATENO
Hisami OISHI
Isao KUBOKI
607 東京工科大学のロボットコンテスト型学生実験におけるPBL教育と共創価値の構築
PBL Education and Co-Creation Value Extraction of Robot Contest Experiment at Tokyo University of Technology
三橋 郁
大山 恭弘
Kaoru MITSUHASHI
Yasuhiro OHYAMA
612 九州工業大学システム創成情報工学科におけるPBL教育(「物作りプロジェクト」と「超PBLプロジェクト」の紹介)
PBL Education in Department of Systems Design and Informatics (Creative Laboratory and Super PBL Project)
小林 順
Jun KOBAYASHI
620 シリーズ:研究室紹介/Series:Laboratory Introductions 機械力学(高田)研究室
Mechanical Dynamics (Takada) Laboratory
高田 一
松浦 慶総
Hajime TAKADA
Yoshifusa MATSUURA
626 デジタルエンジニアリング(前川)研究室
Digital Engineering (Maekawa) Laboratory
前川 卓
川原田 寛
Takashi MAEKAWA
Hiroshi KAWAHARADA
627 論文(J-STAGEに掲載)/Papers (Published in J-STAGE) タッチパネル用ジェスチャ型日本語入力インターフェイスの構築
A Gesture-Based Japanese Text Entry Interface on a Touch Screen
陳 献平
綿貫 啓一
楓 和憲
大谷 成子
Xian-Ping CHEN
Kiichi WATANUKI
Kazunori KAEDE
Shigeko OHTANI
629 空間充填計画による逆音響解析のための計測点配置
Placement Technique of Measurement Points for Inverse Acoustic Analysis Using Space Filling Design
大島 裕子
Hilmi Bin Hela Ladin
明井 政博
伊藤 彰人
辻内 伸好
小泉 孝之
Hiroko OSHIMA
Hilmi Bin Hela LADIN
Masahiro AKEI
Akihito ITO
Nobutaka TSUJIUCHI
Takayuki KOIZUMI
644 Experimental Optimization for Thermal Efficiency of Short-Stroke Small Engine with Supercharger by Using Lean Mixture Combustion
Mitsuhisa ICHIYANAGI
Takashi SUZUKI
659
公益社団法人 日本設計工学会 〒169-0073 東京都新宿区百人町2丁目22−17 Tel. 03-5348-6301 Fax. 03-5348-6280 |
JAPAN SOCIETY FOR |